הוילה ומפלי האגמים, הגנים והמדבר שלה הופכים אותה לאזור מרגיע ומתחדש שבקושי תרצו לעזוב. אבל לפיקניקים על החוף, אתה יכול למצוא את חוף ג'ומיירה במרחק של 30 דקות נסיעה משם.
לסוף שבוע הרפתקני יותר, מומלץ לצאת לכיוון קניון, דרגון מארט, מועדון הגולף Arabian Ranches או Miracle Garden - כולם נגישים תוך דקות ספורות. אתר הנופש והמועדון Al Habtoor Polo, הממוקם בקרבת מקום, כולל גם אקדמיית טניס ומרכז סוסים.
בזמן שאתה גר בוילה, תמיד יש לך מה לעשות בכל יום. החצרות והפארקים הקהילתיים הם הדגשים העיקריים שלה. יש כ-3 חצרות גדולות ב-3 מבני המשנה, אחת ב-Centro ואחרת בהסיינדה. פארק קהילתי עם נדנדות ורכיבות אהוד על ילדים שחיים כאן. פארק נוסף בנוי ליד שער Aldea ועוד אחד נמצא במזאיה. אז אתה יכול לצפות להרבה מסלולי ריצה, מסיבות ברביקיו, מיני פיקניקים ומפגשים משפחתיים. לאלדאה יש מועדון ספורט הידוע בשם האקדמיה לספורט של איחוד האמירויות הערביות בעוד מועדוני כושר אחרים כוללים Nitro Gym במגדלי משמש ומרכז ביצועים גבוהים Fitt הממוקם במגדלי פאלאס.
שפע של סלוני יופי נבנו בתוך הקהילה, כמו סלון הנשים Fabulicious, Refinery Beauty Lounge ו- Loteria Beauty Lounge. עצות ורגליים וספא אירידיום הם כמה מהמקומות המועדפים ביותר להירגע ולהירגע.
נכון לעכשיו, הווילה אינה מארחת אירועים קהילתיים, אבל אם בא לכם על אחד כזה, עליכם להתכונן לנסוע עד ל-Global Village מכיוון שמספר פסטיבלי אוכל, מופעי תרבות, קונצרטים ועוד הרבה אירועים נחגגים שם. ניתן להשתתף בכמה אירועי חגים לאומיים גם בחוות הערביות.
עם זאת, אם אתה מחפש ליצור קשרים חברתיים יש כמה קבוצות פייסבוק שאתה יכול להצטרף. לאירועים משותפים יש את The Villa land ו-The Villa Community. ה-Villa Mums היא קבוצה פופולרית נוספת באזור, היא מוגבלת לנשים בלבד.
הוילה אין נמצאת קצת רחוק מההמולה של חיי העיר, אך היא מחוברת הדוק לכל אזורי המפתח, כולל המוקדים המסחריים. אנשים העובדים בביזנס ביי עשויים למצוא את זה יותר נוח לבנות בית למשפחתם בווילה מכיוון שהמחירים כאן תחרותיים וקל לנסוע הלוך ושוב בין שני היישובים.
נראה שהווילה, על פניה, היא הפשוטה ביותר מבין מבני הבית הרומיים להבנה - אחרי הכל, אנחנו ממשיכים להשתמש במונח הלטיני "וילה" כדי להעלות באוב מקום מפלט מפואר בארץ או על שפת הים.
אנו מוצאים עדויות לווילה הרומית העתיקה הן בשרידים ארכיאולוגיים והן בטקסטים עתיקים. יחד, נראה שזה מרמז על גוף ארכיטקטורה אחיד ומונוליטי למדי, בעוד שהמציאות היא, למעשה, משהו שונה לגמרי. במובנים מסוימים הווילה הרומית היא חידה. זה נכון במיוחד
הליו תרנכבבשלבים המוקדמים יותר של התפתחות הטיפוס, שבהם נותרו ויכוחים חריפים על שאלות של מוצא והשפעה. כסוג בניין, הווילה מצליחה להיראות בו-זמנית מובנת מיידית וחידתית לחלוטין.
הדוגמאות המוקדמות ביותר למבנים המקובצים בקטגוריה זו, המכונה לעתים במונח וילה רוסטיקה (וילה כפרית), הן לרוב בתי חווה צנועים באיטליה. מבנים כפריים אלה נוטים להיות קשורים לחקלאות או לגידול גפנים (ענבים) בקנה מידה קטן. לאחר מכן, צורת הווילה - והמונח עצמו - מיושמת ומיושמות על מגוון שלם של מבנים שנמשכים הן בתקופות הרפובליקנית והן בתקופות האימפריאליות, ונמשכים אל העת העתיקה המאוחרת. דבר אחד שמשותף לכל הוילות הוא הסביבה החוץ עירונית שלהן - הוילה אינה מבנה עירוני, אלא מבנה כפרי. לפיכך אנו מוצאים אותם לרוב בסביבה כפרית, פרברית או חופית לרוב. במונחים אידיאולוגיים, המדינה (רוס) סיפקה הקלה מהלחצים הקדחתניים של העיר (אורבס), וכך הווילה הפכה קשורה (ונותרה קשורה) למקומות בילוי כפריים.
לפי פליניוס הזקן, הוילה אורבנה הייתה ממוקמת במרחק קל מהעיר, בעוד שהווילה רוסטיקה הייתה אחוזה כפרית קבועה מאוישת בעבדים ובמפקח (vilicus). הווילה רוסטיקה קשורה לייצור חקלאי ומתחם הוילה יכול להכיל מתקנים וציוד לעיבוד תוצרת חקלאית, בעיקר עיבוד ענבים לייצור יין ועיבוד זיתים להפקת שמן זית. אפילו לווילות מפוארות היה לעתים קרובות פרס רוסטיקה, החלק העובד או היצרני של הבניין. סופרים לטיניים כמו קאטו הזקן ו-ווארו אף הגישו וקיימו המלצות מחמירות, המבוססות על אידיאולוגיה אגררית, לגבי האופן שבו יש לבנות, למנות ולנהל את הווילות הכפריות הללו.
קשה לזהות טיפולוגיה אחת ואחידה לווילות רומיות, כשם שקשה לעשות זאת עבור הבית הרומי (דומוס). באופן כללי הווילה האידיאלית מחולקת באופן פנימי לשני אזורים: האזור העירוני להנאה מהחיים (pars urbana) והאזור היצרני (pars rustica). בדומה לארכיטקטורת דומוס, וילות לרוב מתמקדות פנימיות סביב חצרות וחללים אטריום. וילות עילית נוטות להיות עניינים רחבי ידיים, עם חדרים רבים לבילוי וסעודה, בנוסף למתקנים מיוחדים כולל אמבטיות מחוממות (בלנאה).
וילות שנבנו באיטליה במהלך התקופה הנמשכת מהמאות החמישית עד השנייה לפני הספירה. ניתן לחלק למספר קבוצות, על סמך טיפולוגיית הבניין שלהם. טיפולוגיה אחת עם המספר הקטן ביותר של דוגמאות ידועות היא וילה מפוארת השואבת את השפעתה ממסורת המתחמים האריסטוקרטיים הארכאיים של התקופה הארכאית במרכז איטליה, כמו המתחם בפוג'ו צ'יוויטה (מורלו) ו"הארמון" באקוורוסה ( ליד ויטרבו). תרכובות אצולה אלו היו עשויות להוות השראה לאריסטוקרטים רפובליקנים רומאים לבנות אחוזות אצולה דומות עבור משפחותיהם המורחבות, כהדגמה של כוחם החברתי והכלכלי. "וילות" אחרות מהתקופה הרפובליקנית נוטות להיות קטנות וקשורות לייצור חקלאי בקנה מידה קטן. באופן מסורתי הם קשורים לחצר פתוחה, אך סגורה, המשמשת כמוקד.
אמצע המאה הראשונה לפני הספירה. וילה של ה-Volusii Saturnini ב-Lucus Feroniae (למעלה) מספקת דוגמה טובה לווילה מפוארת שנבנתה על ידי כסף חדש רפובליקני מאוחר. זה גם מדגים את הדפוס שהרבה וילות עילית היו עוקבות אחריו במהלך התקופה הקיסרית כשהיא הופכת לשופעת יותר ויותר. בתוכנית אנו רואים פריסטיל גדול (גן מוקף עמודים) ואטריום קטן יותר (חצר פתוחה) ועשרות חדרים מכל אחד.
סופרים עתיקים כמו קאטו הזקן (סנאטור רומי שנולד בסוף המאה ה-3 לפנה"ס), וארו (מלומד וסופר מהמאה הראשונה לספירה), וקולומלה (שכתבה על חקלאות במאה הראשונה לספירה) עשו תיאוריה שאדריכלות הווילות התפתחה עם הזמן, כשהווילה המכונה "קולומלן" היא המשוכללת והמתוחכמת ביותר. בעוד שהחוקרים אינם מקבלים יותר את הסכימה האבולוציונית הזו, מעניין שסופרים עתיקים אלה התמקדו בווילות ובתרבות שלהן ושהם העריכו שינוי לאורך זמן. בעוד שהשרידים הארכיאולוגיים אינם מאשרים או מוכיחים את התיאוריה הזו של התפתחות אדריכלית, המודעות לווילה ולתפקידה באידיאולוגיה הרומית היא מושג חשוב בפני עצמו.